YRITYSILMEET

Tarvitsetko apua yritysilmeesi suunnitteluun tai uudistamiseen?

Brändi, imago, design management, yrityskuva, ovat kaikki sanoja, joita yhdistetään tai käytetään myös yritysilmeestä puhuttaessa. Näillä sanoilla on kuitenkin eri merkitykset ja yritysilmeestä puhuttaessa käsitellään vahvimmin kaikkea yrityksen toimintaympäristössä olevia visuaalisesti havainnoitavia asioita.

Oletko koskaan havainnoinut omaa tai muiden yritysten toimintaympäristöä sillä silmällä? Millaisia ajatuksia sinulle herää? Oletko tyytyväinen näkemääsi vai kaipaisiko jokin asia muutosta? Entä millaisia arvoja haluaisit yritysilmeesi henkivän?

Paljon kysymyksiä, joita on kuitenkin hyvä pohtia, silloin kun lähdetään rakentamaan kokonaista yritysilmettä. Useimmiten ensimmäisen kerran yritystä perustettaessa, ja kenties myöhemmin uudelleen ilmettä ajanmukaistaessa.

Yritysilmeeseen kuuluu runsaasti eri asioita, jotka voivat hieman vaihdella yrityskohtaisesti. Tässä niistä yleisimmät.

  • Graafinen ilme kaikissa printti- ja digimateriaaleissa.
    • mm. logo, käyntikortit, esitteet, kirjekuoret, esityspohjat, lehti-ilmoitukset, nettisivut ja somealustat jne.
  • Toimitilojen sisustus- ja tilojen toimivuus.
    • aula- ja odotustilat, kokoustilat, kahvihuoneet, wc-tilat sekä varsinaiset työtilat
      • kyltitykset, värimaailma, kalustus, valaistus, kasvit
  • Piha-alue ja sisäänkäynti
    • ikkunateippaukset, kyltit, istutukset, rakennuksen ulkoasu, alueiden siisteys jne.
  • Liikkuva kalusto, kuten henkilö-, kuorma- ja pakettiautot
    • teippaukset, puhtaus ja siisteys
  • Henkilöstö
    • pukeutuminen, yhteiset toimintatavat, puheluiden vastaanotto jne.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s